MerixGames

9 czerwca 2016

/ code & tools

Jakie korzyści aplikacja Mindbody może przynieść branży wellness?

Na swojej stronie internetowej Mindbody deklaruje, że jest światowym liderem pośród programów dla firm, które opierają się na cyklicznych wydarzeniach wymagających wcześniejszego umówienia wizyty. W ramach pracy nad systemem dla TheRun mieliśmy okazję sprawdzić, jak korzystanie z ich aplikacji wygląda w praktyce.

Czym jest Mindbody i jakie ma zastosowania?

Mindbody jest aplikacją łączącą w sobie cechy systemów CRM oraz systemów rezerwacyjnych, co w znaczącym stopniu ma ułatwić prowadzenie i zarządzanie firmą usługową. Jest to rozwiązanie szczególnie dedykowane tym typom biznesu, w których mamy do czynienia z cyklicznymi wydarzeniami (np. zajęciami fitness) czy wymagającymi wcześniejszego umówienia wizyty. Wśród takich firm można wymienić między innymi:

  • studia fitness;
  • trenerzy personalny;
  • siłownie;
  • szkoły sztuk walki;
  • szkoły tańca;
  • salony SPA i masażu;
  • salony kosmetyczne;
  • studia jogi i pilatesu;
  • salony fryzjerskie;
  • gabinety fizjoterapeutyczne.

Wielkość i zasięg prowadzonego biznesu nie są przeszkodą. Z usług Mindbody korzystać mogą zarówno mały salon kosmetyczny, którego nie stać na stworzenie własnego systemu rezerwacji, jak i ogólnokrajowa sieć siłowni, dla której istotna jest możliwość analizy dużej liczby danych. Odpowiednio dostosowane pakiety cenowe zakładają niski próg wejścia, co wiąże się to jednak z ograniczoną liczbą dostępnych funkcjonalności.W miarę rozwoju firmy i jej rosnących potrzeb Mindbody oferuje w wyższych pakietach cenowych coraz więcej możliwości, takich jak choćby dostęp do Custom API czy dedykowana aplikacja mobilna.

Kluczowe funkcjonalności:

  • zbieranie i zarządzanie informacjami o klientach – dane personalne, historia rozliczeń oraz historia aktywności;
  • przypisanie klientom osobnych kont użytkownika;
  • tworzenie kalendarzy zajęć i wydarzeń;
  • umożliwienie klientom  umawiania spotkań oraz zapisywania się na zajęcia bez konieczności kontaktu z obsługą;
  • przetwarzanie płatności za usługi;
  • zarządzanie zasobami ludzkimi – przypisywanie pracowników do konkretnych zajęć i wydarzeń, zarządzanie kalendarzami a także wsparcie rozliczania czasu pracy;
  • możliwość tworzenia i zarządzania promocjami, zniżkami czy wizytami intro (czyli pierwszymi darmowymi odwiedzinami w wybranej placówce);
  • automatyczne powiadomienia o nadchodzących wydarzeniach i zajęciach;
  • raporty sprzedażowe dotyczące klientów oraz pracowników.

Mindbody w służbie biegaczom – integracja z TheRUN

W Merixstudio użyliśmy integracji z Mindbody w ramach pracy nad TheRUN, czyli jednego z naszych większych projektów, o którym przeczytać możecie w naszym portfolio. Celem integracji była przede wszystkim wymiana danych dotyczących użytkowników, zajęć i płatności między Mindbody a przygotowaną przez nas aplikacją. Najważniejsze funkcjonalności tej integracji to:

  1. tworzenie kont użytkowników i zarządzanie ich danymi – konto tworzone w aplikacji TheRUN było jednocześnie tworzone w Mindbody. Dzięki temu wprowadzone informacje dostępne były zarówno dla obsługi TheRUN, jak i dla użytkownika, który sam mógł korzystać bezpośrednio z platformy Mindbody celem zapisywania się na zajęcia i realizowania płatności;
  2. kalendarz zajęć oraz zapisy na zajęcia – stworzony został kalendarz zajęć z pobieranymi z Mindbody informacjami o przypisanych trenerach i typach zajęć. Po wykupieniu pakietu zajęć użytkownik ma możliwość zapisu w aplikacji na konkretne spotkania;
  3. sposób dokonywania i przetwarzania płatności – z poziomu aplikacji TheRUN możliwe było podpięcie karty kredytowej oraz kupno pakietów wejściowych na zajęcia (te były tworzone w Mindbody na określoną liczbę wejść). Same płatności przetwarzane były przez Mindbody, a informacje o zakupionym pakiecie i liczbie wykorzystanych zajęć wymieniana była pomiędzy obiema platformami.

Dlaczego warto wybrać Mindbody?

Mindbody jest świetnym rozwiązaniem dla firm świadczących usługi, które są powtarzalne, cyklicznie (np. zajęcia fitness) lub wymagają umawiania spotkań.  Pozwala ono rozwiązać problemy związane z zarządzaniem informacją czy rosnącym zaangażowaniem w obsługę takich procesów pobocznych jak prowadzenie kalendarzy, księgowość, marketing i analiza raportów okresowych. Wychodzi także naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom swoich klientów i dostosowuje ofertę cenową do wielkości danej firmy. Wykorzystanie Mindbody pozwala na  skupienie się w większym stopniu na świadczeniu lepszych usług zamiast na procesach administracyjnych, co jest niezwykle istotne gdy myślimy o rozwoju.

Strona używa plików cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.