MerixGames

20 maja 2016

/ people & events

Meet Merix: Gosia - Account Manager

Anita Soczka

Czasem wydaje się być ciężkim znalezienie czegoś dla siebie, szczególnie jeżeli chodzi o karierę, jeżeli cechuje cię kreatywność myślenia i wygadana osobowość. Nie ma powodów do zmartwień, bo mamy dobrą wiadomość. Towarzyskość, otwartość, rozmowność czy kreatywność to cechy, które idealnie nadają się także do pracy w IT. Praca jako Account Manager sprawi, że staniesz się istotnym łącznikiem pomiędzy firmą i jej klientami. O co w tym wszystkim chodzi? W skrócie, Account Manager to profesjonalny sprzedawca, który zarządza relacjami z nowymi klientami. Oprócz tego stara się wypracować nowe możliwości biznesowe z dotychczasowymi klientami. Więcej o pracy Account Managera może opowiedzieć Gosia.

Trudna rola Account Managera przypadła u nas Gosi (zwanej Maugo). Jeżeli gdzieś usłyszycie dźwięk kuchennego młynka, a zaraz potem poczujecie apetyczny aromat świeżo parzonej kawy, prawdopodobnie Maugo jest w pobliżu. Często kubek ukochanej kawy zamienia na hantle i do pracy wpada zzjana prosto z siłowni. Z której dodatkowo w sezonie przyjeżdża rowerem. Mimo że zajarana nowymi technologiami, odrywa się od kompa i klawiatury na rzecz czystej kartki papieru i czegoś do rysowania. W firmie łatwo odgadnąć, gdzie niedawno siedziała, dzięki pięknym rysunkom na zapomnianych karteluszkach. To chyba nie tylko zamiłowanie do rysowania, ale także nawyki zaczerpnięte z Design Thinkingu i podejścia do UX, od których jest specem. Design Thinking towarzyszy jej zresztą niemal non stop, bo jest to dziedzina, którą wykłada na poznańskim UAM. No tak, bo jakby tego wszystkiego było mało, Gosia jest naszym biurowym (prawie) doktorkiem.

  • Opowiedz w kilku słowach o sobie.
    Kawosz, koneser internetów, samozwańczy Service Design evangelist ;-)
  • Czym się zajmujesz w MerixStudio?
    Pracuję jako Account Manager wchodzący często w kompetencje zespołowi Project Managerów ze względu na swoje ciągoty do Service Designu, UX oraz badań.
  • W jaki sposób pracujesz? Co jest dla Ciebie najważniejsze w pracy?
    Poza wyrobionym porannym rytuałem (włączenie komputera, sprawdzenie poczty i kawa po pierwszym przekopaniu się przez poranne maile), w moim przypadku niewiele obowiązków da się na sztywno zaplanować ze względu na specyfikę pracy samego działu. Nie wyobrażam sobie pracy bez muzyki, więc słuchawki wymieniam jedynie na telefon ;-)
  • Jakie były Twoje początki w firmie?
    Pracuję tutaj od września zeszłego roku, ale wydaje się to być jakieś lata świetlne temu. Największym wyzwaniem było zapamiętanie wszystkich imion w pierwszych dniach pracy (kluczowa umiejętność w przypadku tego stanowiska pracy). Na szczęście od samego początku mogłam liczyć na pomoc reszty zespołu z działu, co wielokrotnie ratowało mnie w misjach typu “traf ze swoim pytaniem do właściwego programisty”. Cała reszta poszła już z górki.
  • Czy jest coś czego nauczyłaś się pracując w MerixStudio?
    Tak i to nawet sporo ;-) Przede wszystkim know-how typowego dla działu Sales w IT, gdzie wypada znać odpowiedzi na naprawdę szeroki (a niekiedy również dość zaskakujący) wachlarz pytań od klientów.
  • Co najbardziej podoba Ci się w pracy w MerixStudio?
    Otwartość zespołu i poziom przypadkowości oraz różnorodności tematów, na jakie potrafimy zdryfować odprawiając rytualne poranne parzenie kawy w kuchni.
  • Jakie było największe wyzwanie przed jakim stanęłaś podczas pracy w firmie?
    Przełamanie bariery językowej i przerzucenie się na komunikację w języku angielskim. Na co dzień pracujemy z ludźmi z przeróżnych zakątków świata omawiając niejednokrotnie dość techniczne aspekty projektów, co samo w sobie już bywa wyzwaniem. Praktyka czyni mistrza.
  • Najfajniejszy projekt, nad jakim pracowałaś do tej pory w MerixStudio to?
    Na ten moment obstawiałabym współpracę z jednym z belgijskich startupów związanych z tematyką kulinarną, realizowaną w wyjątkowo angażującym lokalnie wymiarze. To bardzo aktualny temat, więc nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów. Praca w ramach kick offa i prowadzenie warsztatów z ich zespołem było naprawdę dobrą zabawą. Są niesamowicie zaangażowani w swój pomysł.
  • Kiedy podjęłaś decyzję, że chcesz pracować w branży IT?
    Nie planowałam tego - samo wyszło ;-)
  • Co uważasz za najtrudniejsze, a co za najciekawsze w zawodzie Account Managera?
    Różnorodność i mnogość tematów oraz konieczność płynnego przełączania się między nimi w bardzo krótkim czasie jest sporą trudnością, ale to dodaje właśnie koloru tej pracy.
  • Pierwsza rzecz jaką robisz po przyjściu do pracy.
    Rytuał: komputer, poczta, kawa.
  • iOS czy Android?
    Just let them fight ;-)
  • Co porabiasz w czasie wolnym?
    W wolnym czasie doktoraty robię, a w wolnym czasie od wolnego czasu - biegam, jeżdżę na koncerty lub po prostu zaszywam się z książką w ulubionej kawiarni.
  • Twój ulubiony bohater z dzieciństwa?
    Mulan - w końcu disney’owska księżniczka w miejsce bycia damą w opresji może po prostu wziąć miecz w łapki i walczyć o swoje.
  • Ulubione miejsce w Poznaniu.
    Jeżyce z przyległościami.
  • Piwo czy wódka?
    W moim przypadku przegrywają z dobrym winem
  • Ulubiony sport.
    Sport wolę w wersji czynnej niż biernego oglądania. To zdecydowanie żeglarstwo oraz bieganie, gdzie bycie upartym osłem jest wyjątkowo w cenie.
  • Pies czy kot?
    Nie dyskryminuję.
  • Najczęściej odwiedzana strona.
    Google oraz medium.com
  • Ulubiona appka.
    Nie mam - nadal aplikacje są dla mnie po prostu narzędziami.
  • Ciemna czy jasna strona mocy?
    Ciemna - mają czarną kawę i ciasteczka.
  • Jeśli mogłabyś odwiedzić tylko jedną stronę do końca życia, co by to było?
    Google
  • Jeśli mogłabyś mieć pracę, jaką tylko zechcesz, co by to było?
    Priorytetem byłaby możliwość przyprowadzania swojego psa. Nad resztą szczegółów jeszcze myślę ;-)

Strona używa plików cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.